Моє кредо: "Будь терплячим в очікуванні дива від дитини, будь готовим до зустрічі із ним".

    

 

ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ

Освіта - основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору,збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.

Освіта в Україні грунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами.

Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини

1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.

3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані: постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; - поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв; - виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни; - сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу; - виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.

Стаття 60. Права батьків

Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: - вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей; - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів; - звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей; - захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.

ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ

Стаття 29. Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють

1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: - вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей; - приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу; - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів; - звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей; - захищати законні інтереси дітей.

2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: - забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; - постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; - поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв; - виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.

3. У разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, всупереч висновку відповідної психолого-медико-педагогічної консультації відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату), навчання дитини проводиться за індивідуальною формою.

Розділ X. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Cтаття 47. Відповідальність за порушення законодавства про загальну середню освіту

1. Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про загальну середню освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

2. Шкода, заподіяна учнями (вихованцями) загальноосвітньому навчальному закладу, відшкодовується відповідно до законодавства України.

3. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.

                

Дитина - дзеркало родини: як у краплі води відбивається сонце,
так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
                                                    В. О. Сухомлинський

 

   ЗАПОВІДІ ДЛЯ БАТЬКІВ

1. Не чекай, що твоє дитя буде таким, як ти або таким, як ти хочеш. Допоможи йому стати не тобою, а собою. 

2. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для нього зробив.Ти дав йому життя, як він може віддячити тобі? Він дасть життя іншому, той – третьому, і це необоротний закон вдячності. 

3. Не зганяй на дитяті свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й пожнеш. 

4. Не відносься до його проблем звисока. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, йому воно важке не менше, ніж тобі, а може бути і більше, оскільки у нього немає досвіду. 

5. Не принижуй! 

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини – це його зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них – ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині. 

7. Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для свого дитяти. Муч, якщо можеш – але не робиш. Пам’ятай, для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все. 

8. Дитя – це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не лише плід плоті та крові.  Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в нім творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких зростатиме не “наш”, “свій” малюк, але душа, дана на зберігання. 

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому малюку те, чого не хотів би, щоб робили твоєму. 

10. Люби свою дитину будь-якою – талановиту і недуже, успіщну чи неуспішну, маленьку чи дорослу. Спілкуючись з нею – радій, бо дитя – це свято, яке поки що з тобою.

Десять заповідей для батьків.avi

Пам’ятка батькам: правильний режим дня школяра

Що таке правильний режим дня школяра і чому він є таким важливим для збереження здоров’я вашої дитини? Це питання цікавить не тільки батьків першокласників, а й усіх, хто хоче, щоб його дитина не тільки добре вчилася, але й виросла здоровою.

На жаль, більшість дітей шкільного віку не є абсолютно здоровими, маючи вже в цьому віці одне або кілька захворювань — про це говорить статистика. Цей факт дуже непокоїть батьків. Здоров’я школяра залежить від багатьох факторів, в тому числі й від того, як організований його режим дня.

Чому правильний режим дня є таким важливим для школяра?

Завдяки правильному, збалансованому режиму дня, у дитини виробляються звички, а певна послідовність дій налаштовує на навчання, відпочинок або фізичну активність. Завдяки умовним рефлексам, процес навчання та виконання інших справ значно спрощується. Для школяра правильний режим дня — це основа міцного здоров’я, хорошої працездатності й настрою, який допоможе уникнути перевтоми та забезпечить відмінну успішність.  

Правильний режим дня важливий не тільки для школяра, але й для його батьків. Але, на відміну від дорослих, організм дитини росте і розвивається, і цей факт не можна ігнорувати. Тому при складанні режиму дня для школяра важливо правильно розподілити навантаження, чергуючи роботу та відпочинок, розумові й фізичні заняття, а також враховуючи звички, характер і стан здоров’я самої дитини.

Що є важливим у складанні правильного режиму дня школяра:

  • чергування роботи та відпочинку. Пам’ятайте: перевантаження може призвести до нервового зриву і збоїв у роботі імунної системи.
  • своєчасне повноцінне харчування.
  • вчасно прокидатися вранці й вчасно лягати спати ввечері. Ця звичка — найкраща гарантія приємного пробудження вранці й швидкого засипання ввечері.
  • повноцінний сон протягом 9–10 годин на добу (для учнів молодших класів — 10–12 год). Час нічного відпочинку є важливим для підтримки здоров’я організму, який зростає. Здоровий сон покращує працездатність і засвоєння нової інформації, в той же час, недосипання дуже шкідливе для здоров’я дитини.

Основні елементи розпорядку дня школяра:

- навчання: уроки в школі та домашнє завдання;

- додаткові заняття: гуртки, секції;

- активний відпочинок;

- вільне проведення часу;

- їжа та сон.


Приблизний варіант розпорядку дня для школяра

Ранок

Розрахуйте, скільки часу потрібно вашій дитині, щоб спокійно й без суєти зібратися в школу і встигнути до початку занять. Це важливий момент правильного розпорядку дня. Як правило, вранці організм прокидається поступово, і поспіх в цей час створить непотрібний стрес. Ранкова зарядка — на ваш розсуд. Деякі діти краще прокидаються поступово, природним чином, а деяким сподобається ранкова гімнастика.

Не всім дітям подобається снідати рано вранці, але сніданок — найважливіший прийом їжі за весь день, і з часом це стане звичкою.

Друга половина дня

Правильна організація дня після занять у школі, які можуть бути досить стомливими для вашої дитини, є дуже важливим моментом. Більшість дітей відчувають сильну втому після занять, і їм необхідний повноцінний відпочинок. Хорошим виходом з такої ситуації може бути денний сон. Для учнів молодших класів це — необхідність. Для більш дорослих дітей, інший, не менш ефективний і корисний для здоров’я спосіб відновити сили — прогулянка на свіжому повітрі.    

Не забувайте про своєчасний прийомі їжі: інтервал між прийомами їжі для дитини 6–7 років не повинен перевищувати 3–4 год.

Відпочивши, дитина може зайнятися виконанням домашнього завдання та відвідуванням гуртків та секцій. При виконанні домашнього завдання слід не забувати робити 10 хвилинні перерви. Оптимальний час для засвоєння інформації — з 16:00 до 18:00. Якщо ваша дитина вчиться в другу зміну, то найкращий час для виконання домашнього завдання — ранок.   

Вечір

Вечір — час вечері та вільного проведення часу: відпочинок, хобі, спілкування з друзями тощо. Батьки повинні стежити за тим, щоб дитина лягала спати вчасно: час відходу до сну залежить від часу пробудження вранці. Оптимальний час — 21:00.

Пам’ятайте: для школяра правильний режим — це те, що допоможе зберегти здоров’я організму, що розвивається, і зробити важливий крок до вміння організовувати не лише свій поточний день, а й усе життя.

 

Консультація для батьків

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати.

У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами – від простих ( ранкова гімнастика) до складних ( тренування в окремому виді спорту).

Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї:

-  ранкова гімнастика;

-  ранкова спеціалізована гімнастика;

-   фізкультхвилинка;

-  заняття із загальної фізичної підготовки;

-  самостійні тренувальні заняття;

-  участь у змаганнях;

-  прогулянки ( лижні, велосипедні, пішки);

-  процедури для загартування;

-  туризм;

-  рухливі і спортивні ігри.

Основним періодом занять батьків дітьми є вік від 2 до 6 – 7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім’ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом – все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі.

Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять

Тривалість домашнього заняття можна бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття.

Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп.

Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до 6 років – 20-30 хвилин, а з 6-7-річними – 45 хв.

Після вечері займатися із дітьми фізичним вихованням не рекомендується.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою? Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.

Чим і як займатися? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв’язку з чим вони поділяються на п’ять основних груп.

До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.

До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів ( перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).

Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.

До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелітання, перестрибування і розгойдування.

П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.

 

Шановні батьки! Якщо Ви систематично будете займатись зі своїм малюком фізкультурою, то це буде доброю зопарукою того, що син чи дочка зростатимуть зростатимуть здоровими, сильними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть.

А ще фізкультура допоможе розвинути у дитини такі цінні риси характеру, як дисциплінованість, звичку дотримуватись правил особистої гігієни.