Головна » Файли » Творча майстерня » Розробки уроків

Розвиток зв'язного мовлення 2 клас
[ · Скачати дистанційно () ] 17/Бер/2016, 18:20

Тема. Говоримо — слухаємо, читаємо — пишемо. Складання оповідання за серією малюнків. Відновлення деформованого тексту.

Мета. Узагальнити знання учнів по темі «Текст. Будова тексту»; розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння творчо мислити; розширити словниковий запас по темі «Собака - друг і помічник людини»; стимулювати творчу ініціативу. Виховувати любов до тварин, самостійність, працьовитість, бажання до самопізнання.

Обладнання: мультимедійний супровід до уроку, картки з серією малюнків і деформованим текстом.

Підготувала. Вчитель початкових класів Богодухівського ліцею №3 Богодухівської районної ради Харківської області Вінникова Світлана Валентинівна

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.   Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Біля парти станемо чемно,

Хай мине час недаремно.

Любі діти, у наш клас Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром.

Будемо старанні всі,

Сядемо на місця свої .

2.  Психологічний настрій на урок.

-  Давайте зараз усі разом зробимо дихальну гімнастику і налаштуємося  

 на успіх (Проговорювання вголос речень на видиху)

Сьогодні чудовий день.

Я готовий до нового відкриття.

Я вірю у свій успіх.

Хай усім щастить.

(- Яке з цих речень є спонукальним?)

-         Поверніться один до одного і посміхніться.

(Як каже народна мудрість: «Усмішка — повітря, яким дихає душа.»)

II.           Оголошення теми і мети уроку.

Ось тепер можна починати. У нас сьогодні урок розвитку зв’язного мовлення.

Кожен урок - частина великого шляху до знань. Сьогодні, вирушаючи у путь, нам потрібен провідник. Хто це, ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.

1.    Розв’язування завдання-загадки.

Завдання (слайд)

Візьміть перший склад у сови, другий склад у риби, а третій склад у «м’якенького слова» - подушка.

2.    Розповідь вчителя і підготовлених дітей про собак з показом слайдів.

Коли кого можна вважати за найбільшого приятеля людині, то це - собаку, найрозумнішу, найтямушу на світі тварину.

Тисячі років поряд з нами живе собака - вірний друг та помічник. Зараз на Землі існує понад 400 порід собак: від найменших, які можуть поміститись в кишені, до величезних.

Собака - помічник людини з давніх часів. Вона першою прийшла до нього

з лісової хащі та прийняла його заступництво. Це було дуже давно. Поступово людина привчила собаку охороняти дім-печеру. Собака став допомагати людині на полюванні.

Далеко на північ, у холодних країнах, коней зовсім нема, і там подекуди тільки й їздять на собаках. Скільком героям-полярникам допомогли вони освоювати важкодоступні райони Крайньої Півночі.

Хто не знає прикордонних собак? Вдень і вночі допомагають вони охороняти кордони нашої держави. Важко обійтися без собак під час охорони громадського порядку, у боротьбі зі злочинцями. Службовий собака - загроза для всіх правопорушників закону. Велику роль зіграли собаки під час Великої Вітчизняної війни. Вони вивозили з поля бою поранених бійців, знаходили міни, підривали танки.

Людині, яка втратила зір, собака ніби замінює очі. Такі собаки мають спеціальний поводок.

В підкоренні космічного простору собаки також зіграли велику роль. Перед тим, як людина потрапила до космосу, на розвідку до зірок піднявся собака на прізвисько Лайка.

Є ще великі собаки - сенбернари. Дуже розумні ці собаки. їх вивчено розшукувати в горах під снігом заметених подорожніх. Є собаки- водолази, що рятують людей, коли хто потопає; є пожарні собаки, котрих вивчено рятувати при пожежі дітей та дрібних тварин.

Служба собаки - неоціненна.

3.   Метод критичного мислення «Сенкан»

>     Хто такий собака?

(Собака — це свійська тварина.)

>                  Підберіть слова, які характеризують собаку. Який він цей друг і улюбленець людини?

(Добрий, злий, великий, маленький, відданий, розумний, службовий, мисливський, кімнатний, дворовий, ...)

>     Підберіть слова-дії до слова «собака». Що він робить?

(Охороняє, рятує, служить, полює, ...)

>     Придумайте речення, в якому показано ваше відношення до собаки. Що головне ми можемо сказати про собаку?

(Собака - найрозумніша свійська тварина. Собака - друг людини.)

4.   Проблемне питання. Багатозначність слова «собачка».

-         Що таке собачка?

III.           Фізхвилинка

IV. Робота над матеріалом уроку.

1.     Складання розповіді за серією малюнків.

-         З яких частин складається текст?

■   Робота з першим малюнком.

-         Що зображено на першому малюнку?

-         Підберіть ім’я для хлопчика і кличку для собаки.

-         Як ви гадаєте про що може бути основна частина нашої розповіді?

■   Розгляд другого малюнку.

-         Що трапилося з хлопчиком?

-         Як ви гадаєте, що буде далі?

■   Розгляд третього малюнку

-         Чи справдилися ваші передбачення?

-         Якою ж буде кінцівка нашого оповідання?

2.    Робота над деформованим текстом

□       Він витягнув господаря з води.

□       Сашко разом із своїм собакою ловили рибу.

□       Собака кинувся рятувати хлопчика.

□       Сашко вдячний своєму другові.

□       Раптом човен перевернувся і хлопець впав у воду.

3.    Підбір більш влучного заголовку до тексту.

Риболовля

Вірний друг

Сашко і собака

V. Фізхвилинка для очей

VI. Самостійна робота учнів над деформованим текстом

VII. Підсумок уроку.

Собака дуже любить свого хазяїна, шанує його й швидко забуває хазяйські кривди, стусани й побої. Буває й так, що собака, нехтуючи власним життям, рятував хазяїна або вмирав від туги за ним на його могилі.

VIII. Домашнє завдання.

Об’єднання в творчі групи за інтересами.

1    група «Художня».

Завдання. Зробити підборку ілюстрацій про собак, або намалювати самостійно.

2    група «Музична».

Завдання. Знайти пісні про собак.

3   група «Дослідницько-пошукова».

Завдання. Знайти цікаву інформацію про собак. Знайти загадки, прислів’я, скоромовки, фразеологізми, крилаті вислови, народні казки, де згадуються собаки.

4   група «Поетична».

Завдання. Скласти загадки, скоромовки, вірші, акровірші про собак.

Пролунав дзвінок.

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам друзі!

ДОДАТОК

                   Риболовля

                   Вірний друг

                 Сашко і собака

Він витягнув господаря з води.

Сашко разом із своїм собакою ловив рибу.

Собака кинувся рятувати хлопчика.

Сашко вдячний своєму другові.

Раптом човен перевернувся і хлопець впав у воду.

Категорія: Розробки уроків | Додав: SvetaV10
Переглядів: 1088 | Завантажень: 231 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar